אחרי 120 שנה יקב כרמל יעתיק את מקומו מראשון לציון

    דוד קורצווייל No Comments on אחרי 120 שנה יקב כרמל יעתיק את מקומו מראשון לציון
    13:33
    16.05.24
    מירי זורגר No Comments on עסיסי: מירי זורגר עם המתכונים לעוגת גבינה מושלמת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יקב כרמל צפוי להעתיק בקרוב את כל פעילותו לפארק התעשייה אלון תבור ולהעביר את כל קווי הייצור שלו ממתחם היקב הוותיק בראשון לציון. במיקומו החדש ישתרע היקב על שטח של 34 דונם. ההשקעה הכוללת בהקמת היקב החדש נאמדת מעל ל 80 מיליון ש"ח.

    במתחם החדש של היקב, אשר יקלוט 30 עובדים חדשים ובסך הכול יועסקו בו באופן ישיר 90 עובדים (להוציא עובדים בבציר הענבים ובהובלתם אל היקב), מתוכננת הקמתו של מרכז מבקרים. היקב צפוי להיפתח בדצמבר 2015.

    העתקת היקב לאזור התעשייה היא ביטוי למגמה שעליה הצהיר מנכ"ל פארק התעשייה אלון תבור, אברהם ברקן, לפיו עתיד פארק התעשייה המוחזק בבעלות משותפת של מוא"ז עמק יזרעאל ועירית עפולה , להפוך בין השאר, למרכז תעשיות מזון ויין. לדבריו, כבר כיום פועלים בשטח הפארק כ- 50 מפעלים, ובהם "מחלבות תנובה" ו"רושדי תעשיות מזון" יצרנית מוצרי הטחינה מהמובילות בארץ. בפארק מועסקים כיום כ- 4.500 איש ומגמת הגידול וההרחבה שלו נמשכת בהתמדה.

    יקבי כרמל (לשעבר "כרמל מזרחי", וקודם לכן "כרמל"), הוקמו ב-1890‏ במושבות ראשון לציון וזיכרון יעקב על ידי הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד, והם פעילים עד היום. יקבי כרמל, החוגגים 120 שנים להיווסדם, נמנים על מותגי. היין האיכותיים בישראל. יקבי כרמל מייצרים כיום את כמות היין הגדולה בישראל, כ- 15 מיליון בקבוקים לשנה.



    0 תגובות